Hogyan lesz tömegkommunikációs csatorna egy honlapból? 11
"A nagy hírportálok önálló szerkesztőséggel, napi 24 órában, heti hét napon keresztül dolgoznak, és az azonnali megjelenési lehetőséget kihasználva percrekészen közvetítik saját értesüléseiket, valamint a hírügynökségek és más orgánumok híreit. A hagyományos nyomtatott újságokkal és elektronikus médiumokkal kialakított partnerségük eredményeképpen számos, eredetileg más csatornára szánt, webre igazított tartalomhoz is hozzáférhetünk rajtuk keresztül. Néhány hírportál – köztük a két leglátogatottabb magyar hírportál, az Index.hu és az [origo] – saját tartalmat is előállít."
Bodoky Tamás
Offline background-dal rendelkező online magazin felől
„Olykor nincs idő elmenni az újságospavilonig, elmélyedni a sorok közt, győz az információéhség. Nem tudunk egy hetet várni a kedvenc lapunkra, mindent azonnal akarunk tudni. A gyorsolvasáshoz gyors újságírók kellettek: új szakma született. ... Rövid idő alatt, sok információt, érdekesen átadni: ez a lényeg.”
(Jakab Kriszta, a Nők Lapja Café főszerkesztője,
Első nekifutás
a kanonizált tömegmédiumok szerkesztői és tulajdonosai korábban szerettek úgy tekinteni az internetre, mint pusztán egy új disztribúciós csatornára a sok közül.
az internet kommercializálódását és tömeges elterjedését követően minden jelentős nyomtatott újság és elektronikus médium on-line szolgáltatást indított. Ez is Bodoky
(96’ Internet-boom)
Második nekifutás
"Az új médium sajátosságait jobban kihasználó, exkluzív tartalmat közlő honlapok megjelenése és az övékénél nagyobb sikere később arra késztette ezeket a médiumokat, hogy maguk is valódi on-line változatot állítsanak elő,
szervezetileg elkülönített szerkesztőséggel
önálló tartalomszolgáltatással
Az on-line változatok nagy része mára valamiféle pusztán tartalmi vagy tartalmi és gazdasági együttműködés keretében betagozódott egy-egy nagy hírportál alá, oldalaik egy hírportálon keresztül válnak „láthatóvá”, elérhetővé az interneten." Ez is Bodoky
Az on-line médium sajátosságait kihasználó, teljesen önálló vagy egy-egy hagyományosabb médiummal szoros szimbiózisban működő vezető on-line hírportáloknak viszont 2004-ben már a fejlett országokban és Magyarországon is a nyomtatott sajtó és az elektronikus média vezető orgánumaival összemérhető közönségük volt. Azokban az országokban, amelyekben az internetpenetráció már elérte a 15–20 százalékos „kritikus tömeget”, a hírportálok a médiapaletta megkerülhetetlen részévé, meghatározó tömegmédiummá váltak, nem csupán a „végfelhasználóra”, vagyis a nagyközönségre, de a hírközvetítő szerepet játszó hagyományosabb médiaformákra gyakorolt hatásuk által is (Deuze, 2003). Bodoky idézi Deuze-t is. Példák USA: MSNBC CNN FoxNews GB: BBC NewsOnline
Harmadik nekifutás
2001-ben a webes újságírás megint fordulatot vett. A tematikus blogok népszerűsége növekedett megdöbbentő módon.
A blog szűrőként működik, véleményformáló erejű és tájékoztató egyszerre.